HOKO Breeding
Glow in the dark Hydrangea
Hoe we de 1 april traditie inzetten om HOKO Breeding te positioneren
Lachen is gezond!
Met de 1 april traditie in aantocht, en het hortensiaseizoen dat staat te trappelen om weer van start te gaan, ontstond bij HOKO Breeding de gedachte om deze twee te combineren. De Glow in the Dark hortensia werd geboren! Een onderwerp met best een aardige geloofwaardigheid maar ook genoeg ongeloofwaardigheid. Waarmee we de naamsbekendheid van het merk HOKO Breeding een boost gaven en mensen uitnodigden voor de FlowerTrials bij Kolster in 2025.
Productontwikkeling
Onze eigen hortensia productontwikkelingsskills werden uit de kast getrokken. Na een paar weken testen kon de vlag uit en hadden we onder de knie hoe we een glow in the dark hortensia konden maken (want hij bestaat dus echt he!)... Nu nog goed overbrengen!
We maakten goede foto’s én belden Siemworks. Op basis van ons script heeft hij er een prachtige video van gemaakt. Professioneel, scherp, en opnieuw twijfel zaaiend.
Ondertussen werd de communicatiestrategie opgetuigd. De website aangepast, het persbericht opgesteld, de nieuwsbrieven klaargezet en natuurlijk de LinkedIn post. In twee talen, want een groot deel van de clientele van HOKO Breeding is internationaal. Op 27 maart ging ons bericht de ether in.
“Dat we wat opschudding zouden veroorzaken was ingecalculeerd, maar dat het zo’n succes zou worden hadden we niet verwacht. De telefoon stond roodgloeiend, de mailboxen ontploften. De webbezoeken zijn nog nooit zo hoog geweest.”
En de score: 50-50 van believers en non-believers ;)
De onthulling
Op 1 april communiceerden we via dezelfde kanalen dat dit hele verhaal was gebaseerd op een 1 april grap, maar dat men uiteraard van harte welkom is tijdens FlowerTrials bij Kolster. Opnieuw waren de reacties overweldigend.
En wij, hadden een mega gezonde week! :)
Oordeel zelf: